Veelgestelde vragen

Ik wil graag een voorstelling bezoeken, hoe reserveer ik online kaartjes?

Kaartjes voor cabaret- en muziekvoorstellingen kunnen eenvoudig gereserveerd worden via deze website. Klik daarvoor de voorstelling van je keuze aan, geef op hoeveel kaarten je wenst en klik op de knop Bestellen. Je krijgt vervolgens een overzicht van de kaartjes die in je winkelwagen zitten, je kunt hierbij het aantal kaartjes nog wijzigen. Daarna voer je je persoonlijke gegevens in en betaal je je kaartje(s) met iDEAL of Bancontact. Van je bestelling krijg je een bevestiging op het door jou opgegeven mailadres. Je kaartje(s) ligt/liggen voor je klaar bij de kassa, voorafgaand aan de voorstelling. Als je jouw bevestigingsmail toont, ontvang je je kaartje(s) met je rij- en stoelnummer, waarmee je in de theaterzaal kunt plaatsnemen.

Voor jeugd- en matineevoorstellingen kan niet vooraf online gereserveerd worden, hiervoor worden alleen kaartjes verkocht aan de kassa, voorafgaand aan de voorstelling zelf. Bij jeugdvoorstellingen is het bovendien mogelijk om op voorstellingsdagen kaartjes aan te schaffen voor alle nog volgende jeugdvoorstellingen.

 

Als ik online gelijktijdig voor meerdere voorstellingen wil reserveren, hoe doe ik dat dan?

De werkwijze bij het reserveren voor meerdere cabaret- of muziekvoorstellingen is vrijwel identiek aan die voor één voorstelling: nadat je de eerste voorstelling van je keuze hebt aangeklikt en het aantal gewenste kaartjes in de winkelwagen hebt ‘gelegd’, ga je terug naar het overzicht van alle voorstellingen en klikt de volgende voorstelling aan. Je geeft opnieuw het aantal kaartjes op en klikt op Bestellen, ze worden dan toegevoegd aan de winkelwagen. Nadat je je persoonlijke gegevens hebt ingevoerd en het totaalbedrag hebt voldaan via iDEAL of Bancontact, krijg je een bevestiging op het door jou opgegeven mailadres. De kaartjes voor álle voorstellingen liggen vervolgens voorafgaand aan de eerste voorstelling  bij de kassa voor je klaar.

 

Kan ik een rij en stoel van mijn voorkeur opgeven?

De theaterzaal van De Smeltkroes kent geen ‘rangen’: alle rijen en stoelen kosten hetzelfde. Het is daarom niet mogelijk om een exact rij- en stoelnummer te reserveren, maar dit kan wel als voorkeur worden opgegeven – ook als je een voorkeur hebt om ergens niet te zitten. De Werkgroep Cabaret & Muziek geeft binnen de mogelijkheden zo goed als mogelijk hieraan gehoor, als je bij het invoeren van je persoonlijke gegevens in het veld Opmerkingen je voorkeur laat weten.

 

Wanneer is een abonnement interessant voor mij?

Als je toch al van plan bent om in een theaterseizoen tenminste 5 cabaret- en/of muziekvoorstellingen te bezoeken, dan bevelen wij een abonnement aan. Niet alleen is je kaartje dan 10% goedkoper, maar de beste plaatsen in de zaal worden sowieso gereserveerd voor abonnementhouders én je krijgt voorrang bij het bestellen van eventuele losse extra kaarten.

Jeugd- en matineevoorstellingen worden niet in abonnementsvorm aangeboden, en vormen ook geen onderdeel van het cabaret- en muziekabonnement.

 

Kan ik, naast mijn abonnement, ook extra kaartjes bestellen?

Abonnementhouders kunnen extra kaartjes bestellen voor zowel de voorstellingen die onderdeel zijn van hun abonnement, als die daar buiten vallen. Bij de toewijzing van extra kaartjes hebben abonnementhouders voorrang boven éénmalige bezoekers. Op de prijs van de entreekaarten is de abonnementskorting van 10% echter niet van toepassing.

 

Hoe laat beginnen de voorstellingen?

De muziek- en cabaretvoorstellingen beginnen in de regel om 20:30 u. Je kunt al in De Smeltkroes terecht vanaf 19:00 u, de kassa opent één uur voor aanvang van de voorstelling. Jeugdvoorstellingen zijn (met uitzondering van voorstellingen tijdens schoolvakanties) op zondagochtend om 11:00 u, de  matineevoorstellingen vinden plaats op zaterdagmiddag om 14:00 u. Voor en na de voorstelling en tijdens de (evt.) pauze ben je vanzelfsprekend welkom in de foyer, waar de Werkgroep Exposities elke 6 weken twee beeldend kunstenaars de gelegenheid geeft hun werk te laten zien. In het gezellige café-gedeelte van De Smeltkroes kun je terecht voor een lekker kopje koffie, of een glaasje fris, bier of wijn.

 

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Direct naast De Smeltkroes is een groot openbaar parkeerterrein aanwezig, waar je je auto gratis kunt parkeren.

 

Is de theaterzaal toegankelijk voor minder-validen?

De gehele theaterzaal is gelijkvloers toegankelijk, dus heeft geen trappen. Er zijn daarnaast voorzieningen getroffen voor rolstoelgebruikers. Wil je hiervan gebruikmaken, vermeld dit dan in het veld "Opmerkingen" bij de online reservering van je kaartje(s), zodat we hier - in verband met voorbereidingen die we hiervoor moeten treffen - voortijdig rekening mee kunnen houden.

 

Ik heb een Podium Cadeaukaart, kan ik die gebruiken?

AK de Smeltkroes is formeel geen theater, maar maakt als stichting gebruik van de theaterfaciliteiten van De Smeltkroes. Dit betekent dat wij niet zijn aangesloten bij de theaters die de Podium Cadeaukaart uitgeven, en we kunnen deze dus ook niet verzilveren. Wel verkopen en accepteren wij de AK de Smeltkroes Theaterbon, die o.a. gebruikt kan worden om cadeau te geven.

 

Is er een pauze gedurende de voorstellingen?

Of er een pauze tijdens de voorstellingen is of niet, wordt door de optredende artiest bepaald. Bij matinee-voorstellingen is dit doorgaans altijd het geval, bij andere voorstellingen verschilt dit per voorstelling. Bij de cabaret- en muziekvoorstellingen wordt voorafgaand aan de voorstelling op een groot scherm aangegeven of er een pauze is én tot hoe laat de voorstelling duurt.

 

Als ik alsnog verhinderd ben op de dag van de voorstelling, wat kan ik dan doen met m’n kaartje?

Tot uiterlijk 7 dagen voor de voorstelling kun je je reservering of kaartje per mail annuleren. Heb je je kaartje zelf nog niet, dan is een mailbericht naar reserveringen@akdesmeltkroes.nl met vermelding van je reserveringsgegevens voldoende. Je ontvangt dan op het adres dat aan de reservering gekoppeld is, een AK De Smeltkroes Theaterbon ter waarde van het geannuleerde kaartje, met aftrek van € 2,50 administratiekosten per kaartje. Heb je je kaartje wél al in bezit, lever dit dan in bij de Werkgroep Cabaret & Muziek, p/a Irmgard van Seggelen, Moonslaan 5c, 6026 EG Maarheeze. Vermeld daarbij je naam en adresgegevens, en de theaterbon wordt aan je toegestuurd.

 

Ik heb een vraag die hier niet bij staat. Waar kan ik terecht?

AK de Smeltkroes laat zich er op voorstaan ‘dicht bij het publiek’ te staan! Aarzel dus niet om contact met ons op te nemen als je een vraag hebt die hier niet bij staat. Heb je een vraag over je reservering, dan kun je het best een mailbericht sturen naar reserveringen@akdesmeltkroes.nl. Heb je een meer algemene vraag, stuur je mailbericht dan naar info@akdesmeltkroes.nl. Wij antwoorden zo snel mogelijk, of nemen als je dat wilt telefonisch contact met je op.